You are currently viewing Fremtiden for fodbold: 5 talenter at holde øje med i 2023

Fremtiden for fodbold: 5 talenter at holde øje med i 2023

Fodbold er et globalt spil, og dets fremtid er lys. Som årene går, slutter flere og flere talentfulde spillere sig til de professionelle fodboldhold rundt om i verden. Vi kan ikke forudsige, hvem der vil spille i 2023, men her er fem talenter, som du bør holde øje med, hvis du vil holde dig opdateret på fodboldens fremtid.

Mason Greenwood (Manchester United):

Mason Greenwood er en ung engelsk angriber, som har imponeret fansene med sine præstationer for Manchester United siden 2019. Han fik sin debut for England mod Montenegro i november 2019 og scorede sit første mål for The Three Lions i en venskabskamp mod Kosovo i september 2020. Han er stadig kun 19 år, så han bliver først 21 år i oktober 2022 – men hvis han fortsætter med at udvikle sig i dette tempo, kan han blive en af verdensstjernerne i fodbold i 2023.

Kouadio Kone (Lille):

Kouadio Kone er en fransk midtbanespiller, der har gjort bølger for Lille siden 2018. I en alder af blot 18 år har han allerede seniorerfaring på både klub- og internationalt niveau, idet han har spillet tre gange for Frankrigs U21-landshold og har spillet over 25 kampe for Lille i denne sæson. Han er kreativ og teknisk dygtig, og med fire mål fra den centrale midtbane allerede i denne sæson ser det ud til, at han kan nå endnu større højder, når 2023 oprinder.

Houssem Aouar (Lyon):

Houssem Aouar er en fransk offensiv midtbanespiller, der har spillet for Lyon siden 2016. På trods af at han kun er 22 år gammel, har Aouar allerede over 150 A-landskampe i bagagen samt to landskampe med Frankrigs A-landshold. Hans evne til at skabe chancer ud af ingenting gør ham til et af Europas mest spændende fremtidsudsigter, og det ville ikke være nogen overraskelse at se ham tage et gear op inden 2023.

Bukayo Saka (Arsenal):

Bukayo Saka er en engelsk winger, der er brudt ind på Arsenals førstehold i denne sæson efter at være kommet gennem deres akademisystem. Den 19-årige spiller har hurtigt etableret sig som en vigtig spiller for Mikel Artetas mandskab og blev belønnet med en indkaldelse til Englands fulde trup tidligere på året. Med lynhurtigt tempo og et øje for mål ser Saka ud til at være en af Europas bedste spillere, når 2023 kommer

Alex Telles (Porto):

Alex Telles er en af Europas bedste venstrebacks, som i øjeblikket spiller for den portugisiske storklub Porto. Efter imponerende perioder i Galatasaray og Inter Milan kom Telles til Porto i 2016, hvor han har fortsat med at blænde fansene med sin offensive spillestil på venstrekanten, mens han også yder en solid defensiv dækning bagude, når der er behov for det. Med sine 27 år i 2021-29 år i 2023 burde Telles stadig have masser tilbage i tanken, når vi går ind i det nye årti næste år!

Konklusion

Disse fem talenter repræsenterer blot nogle af det, der tegner til at blive en utrolig spændende årgang af fodboldspillere, der er klar til at sætte deres præg på verdensfodbolden i 2023! Det kan virke som om, at de er langt væk lige nu, men før vi ved af det, vil vi alle sammen være med til at se disse spillere konkurrere på de største scener! Hvem ved, hvilke andre stjerner der vil slutte sig til dem i mellemtiden? Vi kan ikke vente med at finde ud af det!  Gå i gang – begynd at følge disse 5 spillere nu – du vil ikke fortryde det!